Вітаю Вас на сторінках мого блогу. Сподіваюсь, Ви знайдете щось цікаве та корисне для себе!

субота, 20 грудня 2014 р.

УРОК № 5

Урок № 5
Тема. Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував  піснею.
Мета: прочитати легенду, визначити її тематичне спрямування, з’ясувати роль та місце пісні в житті українського народу; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити власні висновки, вчити дітей бути спостережливими, логічно мислити; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття поваги, пошани, любові до рідної мови, пісні, землі, віру в кращу долю України, бажання жити і працювати для неї.
Тип уроку: комбінований.
Методи та прийоми: слово вчителя, бесіда, випереджальні завдання, «Незакінчені речення», робота в парах.
Обладнання: ілюстрації до твору, мультимедійна презентація.
Епіграф.
Своїм походженням і суттю своєю пісня є 
мистецтвом загальнонародним…
І.Я.Франко
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- Привітання з учнями. Перевірка відсутніх. Подяка черговим.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.
- Мотивація навчальної діяльності школярів.

ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Аналіз народної легенди про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею
1.     Виразне читання твору за ролями.
2.     Визначення жанру твору. (Це – народна легенда)
3.     Словникова робота. Пригадати, що називається легендою. (Слайд 3)

Легенда – переказ про події або людей, оповитий казковістю, фантастичністю. Легенда – один із жанрів не казкової народної прози, розповідь про видатну подію чи вчинок якої-небудь людини, в основі якого диво, фантастичний образ або уявлення, яке сприймається оповідачем як достовірне. Водночас сюжет легенди базується на реальних або допустимих фактах; легендарний герой може мати свій праобраз у реальному житті, в історичній дійсності.
4.     Легенда найближче стоїть до міфу. (Слайд 4)
Міф – переказ про незрозумілі явища природи, історичну подію, богів, героїв, демонів, духів.
5.     Назвати спільні та відмінні риси легенди і міфу. (Слайд 5)
Спільне: і в легенді, і у міфі йдеться про фантастичні події.
Відмінне: в основі легенди лежить розповідь про реальні історичні події, реальних історичних осіб, які залишаються в народній пам’яті.
6.     Особливості народної легенди. (Слайд 6)
·        Розповідь про суспільні і побутові події.
·        Наявність фантастики (казкові герої, фантастичні події, надприродні явища, чудодійні предмети).
·        Невелика кількість основних дійових осіб (дві-три).
·        Вільна побудова.
·        Прозова форма (рідше – віршова).
·        Малий об’єм.
7.     Визначення теми народної легенди про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею. (Слайд 7)
Зображення дівчини-України, яка звернулася до Бога за допомогою у зв’язку зі стражданнями, що терпить її земля від «пролитої крові й пожеж».
8.     Основна думка твору. (Слайд 8)
Серед всіляких скарбів, талантів, здібностей, обдаровань пісня є неоціненним даром.

9.     Бесіда за змістом легенди. (Слайд 9)
-         Кого і чим саме наділив Господь?
-         Як у творі зображена поведінка дівчинки?
-         З яким горем звернулася дівчина-Україна до Всевишнього?
-         Як зрозуміти слова Господа про те, що пісня уславить дівчину на цілий світ?
-         Які були подальші дії дівчини після отримання нею пісні від Всевишнього? Що свідчить про щирість подарунка, який вона отримала?
-         Чим пояснити те, що дівчина-Україна із ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ?
-         Яким перед нами постає Бог?
-         Через що Україна страждає і терпить всілякі страждання?
-         Як характеризується дівчина, яка пісню, тобто славу на цілий світ не залишила собі, а «…з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ»?
-         У чому значення народної легенди?

V.  Закріплення набутих знань.
Знайди відповідність (Слайд 10)
 •         Французи – любов до пісні, поетичність;
•         угорці – здатність до торгівлі;
•         німці – владність;
•         росіяни – хист до музики;
•         поляки – дисципліна і порядок;
•         італійці – любов до господарювання;
•         українці – елегантність і краса.
•          
Перевір себе (Слайд 11)
 •         Французи – елегантність і краса;
•         угорці – любов до господарювання;
•         німці – дисципліна і порядок;
•         росіяни – владність;
•         поляки – здатність до торгівлі;
•         італійці – хист до музики;
•         українці – любов до пісні, поетичність.

VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія.
Продовжити речення.
Сьогодні на уроці
-         мені сподобалось…
-         я дізналась (дізнався) про …
-         я зрозуміла (зрозумів), що…
Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VІІ. Домашнє завдання.
1.     Намалювати ілюстрацію до легенди
     (якою ви уявляєте дівчину-Україну?)
2.  Написати твір-продовження сюжету легенди.
3.     Повторити вивчений  матеріал (ст. 10 – 25).

Немає коментарів:

Дописати коментар