Вітаю Вас на сторінках мого блогу. Сподіваюсь, Ви знайдете щось цікаве та корисне для себе!

вівторок, 23 вересня 2014 р.

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ




Шепетівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6
Науково-методичний журнал «Методична трибуна»
від 17.09.2014 р.


Використання мультимедійних технологій на уроках української мови та літератури

У теперішній час стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, невпинного потоку інформації, все більш актуальним стає питання використання мультимедійних технологій. На уроках української мови та літератури саме ці технології формують  соціальні, мотиваційні, естетичні, мовні, культурологічні, комунікативні компетенції учня, які сприяють розвитку особистості та її повноцінній самореалізації в сучасному житті. Мотиваційні компетенції реалізуються через розвиток творчих здібностей, здатності до навчання, самостійності мислення. Соціальні компетенції реалізуються через активну участь у суспільному житті; здатність розв’язувати проблеми; здатність знайти, зберегти і розвинути себе як особистість. Функціональні компетенції: естетична, культурологічна, мовна, комунікативна - реалізуються через вміння оперувати набутими знаннями, сформованими навичками та використання їх у практичному житті.
Яка роль  на уроках української мови та літератури відводиться мультимедійним технологіям?
По-перше, при вільному доступі до Інтернету виникає значне збільшення процесу навчання в позаурочний час.
По-друге, активізується навчальна діяльність учнів щодо написання творчих робіт та побудові усних висловлювань.
По-третє, в результаті підвищується рівень самоконтролю з боку учня та  координація навчального процесу учителем. Тобто відбувається негайний контроль за діяльністю учнів.
По-четверте, мультимедійні технології дають можливість використовувати більше наочності, отримати вербальну інформацію та здійснювати емоційний вплив. На допомогу у цьому стають мультимедійні гіперпосилання. Це відео та аудіо підтримка, зв'язок з більшою кількістю різноманітних джерел.
По-п’яте, дає можливість спілкування з носіями мови, знайомства з культурою країни, регіоном, віртуального відвідування необхідних об’єктів. Це, у свою чергу, забезпечує оптимізацію навчального процесу через відкриття незвіданого, виховання толерантного ставлення до багатьох явищ.
По-шосте, саме завдяки гіперпосиланням підвищується висока мотивація і зацікавленість як предметом, так і навчальною діяльністю.
По-сьоме, забезпечують  інформативність навчального процесу.
Саме завдяки мультимедійним технологіям ми можемо використовувати багато форм роботи на уроці. Я практикую такі: робота в парах, за картками, біля дошки.  Крім цього мультимедійні технології допомагають цілісно реалізувати виховний аспект на уроці. Так, вивчаючи тему «Дієприкметниковий зворот. Побудова речень із дієприкметниковим зворотом»,  я виховую в учнів любов до природи рідного краю. А красу, чарівність природи можна передати через  ілюстрації, епіграф, ліричну музику, фотографії, які демонструє проектор.
Живучи в епоху інформаційних технологій, ми, освітяни, прагнемо навчити розумно використовувати ці технології, не забуваючи про живе повсякденне спілкування, мислення, відчуття. 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар